jaha ja.



Natten va inte okey.
Hugo vägrade somna, när jag tog upp han märkte jag att han va dyblöt över hela bodyn, och vaggan va också jätteblöt. Han va inte varm, inte ens svettig, och jag luktade för att känna om katten hade varit där och gjort otyg, men inte de heller. Har fortfarande inte kommit fram till varför de är blött i vaggan.
Hugo vart pigg som en nätkärna och ville inte sova, låg i sängen med mig och gurgla, gjorde grimarser och hade allmänt roligt åt sig själv, jag däremot va skittrött och försökte med alla knep jag kunde komma på för att få han lika trött som jag, tillslut gav han med sig och vi somnade. För att en kvart senare vakna av att han ville ha mat.
Och märka att de va alldeles för varmt för att Hugo skulle ligga med oss i sängen.
Tog in vagnen i sovrummet och vad händer? jo han blev ju lika pigg igen. Bara att börja om :)
Sen när han väl somnade sov han "bara" till kl 8, då gik vi och l oss i soffan, somnade på 2 sek gjorde han, jag har dock inte kunnat sova, tyckte de va ganskaskönt att ta ig upp i tid istället för att vi ligger till halv 11 varje dag.

Ja men nu har jag iallafall fått kännt på hur de är att inte ha ett barn som sover hela nätterna, och jag hoppas inte att de fortsätter såhär, han får gärna fortsätta sova bra på nätterna. :)
Idag ska vi på bvc igen...väga och mäta. Hoppas på att han har gått upp och kanske kan väga över 3kg sträcket nu.
Sen tror jag att de blir till att slå på stort och försöka baka lite, typ muffins eller nåt lätt som jag kan.
Bröd lär jag väl göra också. Sen när jag har värmt upp mina bakfingrar kanske jag försöker mig på nåt svårare, men lika bra att börja med nåt lätt :) en promenad ska vi ge oss ut på också.

Idag ska/kan jag börja träna igen!!!!
Som jag har längtat, men får fortfarande inte träna hårt, nåt om att bröstmjölken kan sina ut och försvinna.
Trist, men bara att jag kan börja träna igen ger mig glädjerus.
Nu när jag är mammaledig behövs de inte mycket för att jag ska bli glad, bara jag har en tvättkrog med rentvätt så blir jag jätteglad för de betyer att jag har nånting att göra i 10 min eller så.
Men nu kan jag träna och så medans den lille sover. Perfekt!

Nu börjar sötnosen vakna till så jag ska passa på att umgås med honom när han väl har ögonen öppna.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0