vill ha pyret nu!


Igår va de ju skitfint väder som ni alla säkert redan vet, så eftersom jag hade öppning på jobbet så slutade jag tidigt på dagen och tog mig en cykeltur runt fäste i solskenet, vågade dock inte åka ner för fästebacken, den är brant och de är grusväg, och jag är så klantigt och ganska vinglig på cykel så de vart till att gå ner, men backen upp som är brant och lång den tog jag mig fan uppför, fast väl uppe så ville jag bara slänga cykeln i diket, lägga mig ner på marken och skrika till alla att dom kan dra åt helvete, men den viljan gick inte igenom utan jag cyklade vidare i solskenet med magen i vädret och värkande ben och tog mig tillslut hem. Väl hemma så tog jag en snabb fredags städning, lyssnade på skitbra musik och väntade på att Peter skulle komma hem. När kärestan kom så tände vi grillen och började dona på med maten, satte oss i solen en sväng och Peter drack öl, jag med fast sånna där som smakar vatten med 3 droppar öl och inte innehåller en gnutta alkohol.
Romantisering jag vet, och jag skulle väl antagligen få smäll på fingrarna och ett "skäms Petra" av dom på behandlingen, men jag kan inte stå emot den goda smaken. Jag har alltid varit en sucker för öl och sommar.
Men ingen skada skett för varken mig eller barnet, som sagt de är ju ingen alkohol i.
Efter maten tog vi en promenad runt fäste, hälsade på mamma en sväng och fick oss lite kaffe så vi orkade ta oss hem sen, väl hemma så somnade jag nog rätt fort, men jag tror fan att klockan va efter 23 iallafall. Sug på den!

Idag då? Ja vi har städat ur en lägenhet på tallgläntans äldreboende, kollat på hockey (jävla skit Bengt-Åke Gustafsson, vi hade ju fan vunnit om de inte vore för den där jävligt onödiga timeouten. idiotiskt)
Sen har de inte hänt så mycket, kolla på fotboll ska vi göra resten av mitt vakna tillstånd antar jag att de blir, är väldigt trött eftersom jag inte kunnat tagit järntabletter som jag skulle idag.

Nu ska jag lägga mig i soffan, kolla på fotboll, smeka magen och känna pyrets underbara sparkar.
Jag vill ha ut våran bebis nu, börjar bli lite små less på att vara tjock och klumpig, att inte kunna sova hela nätterna pga tolettbesök varannan timme, inte kunna sitta eller ligga skönt för att magen stramar, jag har svårt att tro att jag kommer sakna magen sen när jag äntligen fått min bebis, för jag tycker inte att den är helt amazing, eller jag tycker ju om den men jag tycker att jag ska få min son nu och få tillbaka min gamla kropp. De skulle inte vara fy och skam. :)



Magen när den började växa.. ca v. 11 ;)



v. 14




v.20




v. 23




v. 26


Sen har jag inte hunnit tagi mer kort men de kommer nog. Är inne i 28 nu...


Puss till alla sötnosar!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0