jävelskap


Att försäkringskassan skulle jävlas med mig de förstod jag redan för 5 månader sendan när jag skickde in dom första pappren ang min föräldrapening, men fan att dom skulle jävlas såhär länge och ycket de trodde jag då aldrig. Jag och försäkringskassan har aldrig kommit överens, dom glömmer bort mitt ärende lite då och nu, börjar på att handlägga de eller va fan dom gör och sen efter dom kommit halvvägs och tar någon jävla fika rast så struntar dom i att göra klart de, 3 månader har de tagit nu sen jag komliterade med alla papper och skickade in de sista dom ville ha och ÄNDÅ ska dom jävlas. Max 30-dagars handläggnings tid my ass.
Idioter.

Hur som helst, annars är de lugnt på hemmafronten, imorgon åker vi till umeå och blir där till på Söndag.
Ska bo i husbil, blir ju mysigt. Men annars tycker jag inte att resan ska bli så kul, men den måste göras och allt kommer att bli bättre när vi väl kommit hem.

Idag fick vi hembesök av barnmorskan, Hugo fick vägas och lite sånt.
snart 2 månader gammal och 4,5kg, de går undan nu.
Men jag tycker att om han nu väger så mycket borde han kunna ha större kläder, men nej, stl 50 är fortfarande lite stort, endel lagom. Han har ju så mycket fina kläder i stl 56 som vi köpt och fått som jag vill att han ska kunna ha snart!! :)

Ihelgen då, vad har vi gjort? Fredag va vi på middag hos pappa och simon ju, god mat och trevligt sällskap.
Riktigt mysigt.

Lördag tänkte vi typ gå ut på picknick eller promenad eller liknade men vädret förbjöd oss att gå ut...typ.
Eller ja de regnade helt enkelt och va kallt så de blev en inne dag med film ochmys.
På kvällen kom Linda och myste ner sig i soffan med Hugo.
Och Söndag blev också en filmdag, och en linda och hugo dag :)
Linda myste med Hugo och jag med Peter.
Satt även och kollade på valvakan lite till och från. Fick besök av mamma och Diego.
Plutten har fått fina presenter även denna helg av både gudmor och mormor. Bortskämda han.
Fast jag är glad att han än så länge inte kan öpnna presenterna själv, för då får jag prassla med papperet iallafall :P

Idag har vi som sagt bråkat med försäkringskassan, varit på promenad, kollat på film och gjort ett försök till att packa.. nu ska vi nog lägga oss och vila en stund för att orka med resten av dagen.

hej då.


Redo för att börja dagen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0